Mindfulness training

(trainer Mandy van Meijel)

Wat is mindfulness?

Mindfulness is bewust aandacht geven aan wat nu gebeurt en wat je nu ervaart. In de 8 weekse mindfulness training krijg je zicht op jouw patronen van denken en doen die spanning en stress veroorzaken én leer je beter omgaan met stressvolle situaties. Je komt nadrukkelijker aan het roer te staan van je gedachten en emoties waardoor ze minder met je aan de haal gaan. Maar mindfulness brengt ook meer genieten en ontspanning. Je stapt uit de automatische piloot waardoor je beter voelt wat goed voor je is. Het leven voelt makkelijker, luchtiger en rijker.

Wanneer mindfulness?

Mindfulness kan je helpen als je last hebt van spanning, stress, piekeren, veel gedachten, slecht slapen, concentratieproblemen, burn-out klachten. Maar ook als je meer luchtigheid, ontspanning en veerkracht wiltof je je meer in balans wilt voelen.

shutterstock_644344858
Weer in balans komen

Over de training

 

Loslaten, accepteren en ontspannen zijn vaardigheden die je kunt leren. In de 8 weekse mindfulness training ga je hier op allerlei manieren mee oefenen aan de hand van:

 

  • ontspanningsoefeningen
  • meditaties
  • concentratieoefeningen
  • praktische oefeningen uit een werkboek
  • en dit alles met behulp van wekelijks wisselende thema’s

 

De mindfulness training is down to earth en vooral praktisch. Dat betekent veel oefenen, zowel samen tijdens de wekelijkse training als thuis met behulp van je werkboek en de audiobestanden. Na de 8 weekse training heb je alles in huis om mindfulness in je dagelijkse leven toe te passen.

De training wordt gegeven in een kleine groep. Er is ruimte voor persoonlijke aandacht, je eventuele klachten en wat je graag wilt (af)leren.

De startdata van actuele trainingen en hoe je je kunt aanmelden vind je op www.jzlf.nl

Ben je benieuwd of mindfulness iets voor je is? Neem dan gerust contact op met Mandy van Meijel.

Weer in balans